• افتتاح حساب
  • تسهیلات
  • سایر خدمات
  • اینترنت بانک
  • همراه بانک
  • بانکداری الکترونیک
1- اینترنت بانک رسالت چیست؟

اینترنت بانک از خدمات بانکداری مدرن است ومشتریان می توانند با ورود به سایت بانک به آدرس
www.rqbank.ir و انتخاب گزینه اینترنت بانک؛ تمام فعالیت های بانکی خود اعم از انتقال وجه کارت به کارت، ساتنا، پایا، درخواست تسهیلات، مشاهده مانده تسهیلات، پرداخت اقساط، پرداخت اقساط دیگران، انواع گزارش، خرید شارژ، پرداخت قبوض و ... را در این بستر انجام دهند.

2- در صورت فراموش کردن نام کاربری خود در اینترنت بانک چه باید کرد؟

نام کاربری همان شماره مشتری 7 رقمی درج شده بر روی کارت است که بعد از اولین ورود شما قادر به تغییر آن هستید، اگر با نام کاربری مندرج در روی کارت و کلمه عبوری که در ذهن دارید، نتوانستید وارد اینترنت بانک خود شوید، برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز امداد مشتریان 0214747تماس بگیرید .

3- در صورت داشتن رمز اینترنت بانک آیا می توان از آن برای ورود به همراه بانک نیز استفاده کرد ؟

خیر ، رمز اینترنت بانک و همراه بانک متفاوت هستند.

4- آیا از طریق اینترنت بانک می توان رمز همراه بانک دریافت کرد ؟

بله، در صورتیکه همراه بانک خود را از هیچ طریقی قبلا دریافت نکرده باشید، می توانید برای" اولین بار و فقط یکبار با مراجعه به منوی خدمات بانکداری مدرن، فعال سازی همراه بانک " نسبت به دریافت نام کاربری و کلمه عبور همراه بانک خود اقدام نمایید.

5- آیا امکان تغییر نام کاربری در همراه بانک و یا اینترنت بانک وجود دارد؟

بله، مشتری می تواند با ورود به منوی تنظیمات/ تغییر نام کاربری در اینترنت بانک و مراجعه به منوی سایر/ تغییر نام کاربری در همراه بانک نسبت به تغییر نام کاربری خود اقدام نماید.

6- چه خدماتی برای اشخاص حقوقی در اینترنت بانک رسالت امکان پذیر است ؟

کلیه امکانات اینترنت بانک اشخاص حقیقی برای اشخاص حقوقی قابل مشاهده و در دسترس است. مهمترین آن ها می توان به امکان انتقال وجه از سپرده مشترک به صورت کارتابلی ، امکان شارژ بن کارت های صادره برای پرسنل ذینفع حقوقی و.. اشاره کرد.

7- چرا در همراه بانک و اینترنت بانک رسالت نمی توان شماره حساب جدید تعریف کرد؟

بدلیل اینکه همراه بانک و اینترنت بانک بر اساس شماره مشتری حساب های موجود در بانک را نمایش می دهد وهر شخص می تواند حداکثر یک حساب پس انداز و یک حساب جاری در بانک داشته باشد .

8- در هنگام استفاده از اینترنت بانک، منوها به درستی نمایش داده نمی شوند، علت چیست ؟

از مرورگر chrome استفاده کنید. حتی المقدور با فشردن کلیدهای CTRL+SHIFT نسبت به Clear نمودن حافظه مرورگر خود اقدام نمایید .

9- دریافت صورتحساب از طریق اینترنت بانک رسالت چه ویژگی هایی دارد؟

در این سامانه امکان نمایش و چاپ مانده و گردش حساب از چند ماه یا چند سال گذشته با تعداد تراکنش نامحدود به صورت فارسی وجود دارد . ویژگی صورتحساب در اینترنت بانک قرض الحسنه رسالت این است که بر روی هر یک از تراکنش ها می توان یادداشت گذاری کرد .

10- چرا برخی از مشتریان در اینترنت بانک و یا همراه بانک امکان مشاهده بعضی از حساب های خود را ندارند؟

به دلیل قدیمی بودن و یا راکد بودن حساب و یا نقص در تعریف برخی مولفه های حساب نظیر امضا یا شرایط برداشت و یا منقضی شدن تاریخ رابطه صاحب حساب و سپرده که در این خصوص باید با مرکز امداد مشتریان به شماره 0214747 تماس حاصل نمایید .

11- در صورتیکه رمز همراه بانک و یا اینترنت بانک فراموش شده چه باید کرد؟

به پیشخوان مجازی رسالت مراجعه شود.

12- آیا می شود از طریق اینترنت بانک و یا همراه بانک به سپرده دیگران انتقال وجه داد ؟

بله انتقال وجه بین سپرده‌های مشتریان نیز وجود دارد.

13- آدرس اینترنت بانک قرض الحسنه رسالت چه هست ؟

آدرس اینترنت بانک رسالت https://ibank.rqb.ir می باشد .

14- شیوه ورود به اینترنت بانک چند نوع است ؟

2 نوع ، شیوه ورود از طریق رمز ثابت و رمز دو عاملی

15- شیوه ورود از طریق رمز ثابت چگونه است ؟

مشتری می تواند با نام کاربری و انتخاب رمز عبور ثابت وارد سامانه شود .

16- شیوه ورود از طریق رمز دو عاملی به چه معناست ؟

مشتری می تواند نام کاربری و رمز عبور را ثبت و برای ورود به سامانه رمز بعدی از طریق پیامک ارسال می شود ( رمز ارسالی یکبار مصرف).

17- چرا در هنگام وارد کردن آدرس اینترنت بانک صفحه ورود به سامانه به درستی نمایش داده نمی شود؟

از آخرین ورژن مرورگر chrome استفاده نمایید .

18- چطور می توانم گزارش تراکنش های انجام شده را ببینم ؟

می توانید با ورود به اینترنت بانک خود از منوی گزارش ها، کلیه گزارش های درخواستی خود را مشاهده نمایید .

19- چطور می توانم چک هایی که از حساب من واگذار شده است را ببینم ؟

می توانید با ورود به اینترنت بانک خود از منوی چک، بر روی لینک گزارش وضعیت چک کلیک و سپس گزارش وضعیت چک های صادر شده را انتخاب نمایید و در قسمت سپرده متعهد حساب جاری خود را انتخاب و دکمه نمایش را کلیک کنید.

20- چطور می توانم لیست تسهیلات دریافتی خودم را از طریق اینترنت بانک رسالت ببینم ؟

میتوانید با ورود به اینترنت بانک خود از منوی تسهیلات، وارد لینک تسهیلات من و پرداخت اقساط شوید .

21- چطور می توانم از طریق اینترنت بانک بصورت مستمر به سازمان های خیریه کمک کنم؟

بله، می توانید با ورود به اینترنت بانک خود از منوی انتقال وجه¬، وارد قسمت سایر خدمات انتقال وجه شوید و کمک های مردمی مستمر را انتخاب و در کادر سازمان خیریه، سازمان درخواستی را انتخاب نمایید .

22- آیا می توان شماره حساب یا کارت یک نفر را در اینترنت بانک ذخیره کرد و برای دفعات بعد احتیاج به وارد کردن آن نباشد ؟

بله، می توانید با ورود به اینترنت بانک خود از منوی سپرده، لینک مدیریت دفترچه کارت و سپرده نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه اقدام نمایید .

23- آیا می توان نام کاربری اینترنت بانک را تغییر داد؟

بله، پس از ورود به اینترنت بانک خود در بالای صفحه قسمت تنظیمات ، نسبت به نام کاربری خود اقدام نمایید .

24- آیا می توان رمز عبور اینترنت بانک را تغییر داد؟

بله، پس از ورود به اینترنت بانک خود در بالای صفحه قسمت تنظیمات ، نسبت به رمز عبور خود اقدام نمایید .

25- آیا می توان آخرین ورودهای کاربری را در اینترنت بانک دید ؟

بله، پس از ورود به اینترنت بانک خود در بالای صفحه، قسمت تنظیمات، با کلیک بر روی لینک آخرین ورودهای شما، 10 ورود آخر شما به اینترنت بانک نمایش داده می شود.

26- در منوی تنظیمات و لینک تنظیم محدودیت دسترسی، کشور ایران را انتخاب کردم، ولی اجازه ورود به اینترنت بانک را نمی دهد؟

بدلیل ایجاد محدودیت توسط شما در تنظیم محدودیت دسترسی، امکان ورود به اینترنت بانک وجود ندارد و با مرکز شبانه روزی امداد مشتریان به شماره 0214747 تماس بگیرید.