• افتتاح حساب
  • تسهیلات
  • سایر خدمات
  • اینترنت بانک
  • همراه بانک
  • بانکداری الکترونیک
پرسش و پاسخ متداول
1- رمز دوم پویا چیست و چگونه دریافت می گردد؟

رمز پویا رمزی است که برای انجام تراکنش های غیرحضوری مانند خریدهای اینترنتی و یا در هنگام کارت به کارت استفاده می شود که با انجام هر تراکنش رمز فعلی از درجه اعتبار ساقط می شود . با توجه به اتصال بانک قرض الحسنه رسالت به سامانه هریم، در هنگام انجام تراکنش های غیرحضوری دکمه دریافت رمز دوم را کلیک کنید و رمز پویا به موبایل شما پیام می شود¬. شایان ذکر است که رمز ارسالی تنها 2 دقیقه فعال می باشد . همچنین با مراجعه به اینترنت بانک و همراه بانک نیز رمز دوم پویا قابل دریافت است .

2- رمز دوم (رمز اینترنتی ثابت ) چیست و چگونه دریافت می گردد؟

رمز دوم (رمز اینترنتی) رمزی است که برای خریدهای اینترنتی و بدون حضور فیزیکی کارت صورت می‌پذیرد و در درگاه‌های پرداخت اینترنتی و یا تلفنبانک و همراه بانک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که توسط استفاده از گزینه عملیات رمز در دستگاه‌های خودپرداز و یا از طریق تماس با مرکز امداد مشتریان با شماره 0214747 قابل دریافت است. با توجه به قوانین ابلاغی بانک مرکزی تا اطلاع ثانوی مجموع تراکنش های زیر یک میلیون ریال قابلیت استفاده از رمز دوم ثابت را دارند .

3- آیا می توان از طریق اینترنت بانک، رمز پویا را دریافت کرد؟

بله، پس از ورود به اینترنت بانک خود در بالای صفحه، بر روی لینک دریافت رمز پویا کلیک نمایید و پس از وارد کردن شماره کارت و فشردن دکمه دریافت رمز پویا، رمز یکبار مصرف برای شما پیامک می شود.

4- در هنگام دریافت رمز پویا از طریق اینترنت بانک، رمز یکبارمصرف به چه شماره پیامک می شود ؟

به شماره همراه ثبت شده به نام شما در بانک قرض الحسنه رسالت ارسال می شود.

5- مبلغ تراکنش های ساتنا و پایا در بانک قرض الحسنه رسالت چگونه است ؟

مبلغ تراکنش¬ها بر اساس استانداردهای ابلاغی بانک مرکزی و به شرح ذیل است.
حداکثر پایا از طریق همراه بانک: 1.000.000.000 ریال
حداکثر ساتنا از همراه بانک: 1.00.000.000 ریال
حداکثر پایا از طریق اینترنت بانک دوعاملی : 1.000.000.000 ریال
حداکثر ساتنا از طریق اینترنت بانک دوعاملی : 1.000.000.000 ریال
حداکثر پایا از طریق اینترنت بانک ثابت : 1.000.000.000 ریال
حداکثر ساتنا از طریق اینترنت بانک ثابت : 1.000.000.000 ریال

6- در روزهای تعطیل امکان ساتنا و پایا وجود دارد؟

خیر- چون ساتنا و پایا از طریق بانک مرکزی انجام می شوند، در روزهای تعطیل فقط ثبت و در اولین روز کاری انجام می شود.

8- شبا چیست؟

"شبا" یا شماره حساب بانکی ایران، به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین المللی بانک های کشور، توسط بانک مرکزی و مطابق با استاندارد 13616-ISO، تعریف شده و در تمام سامانه های پرداخت بین بانکی منحصرا از شبا استفاده می شود. هر شماره حساب بانکی یک کد "شبا" دارد. بطور مثال : . IR27 0700 0000 0010 0000 2000 01

9- جهت دریافت شناسه شبا باید چه کرد ؟

با شماره  021-24930 تلفنبانک رسالت تماس بگیرید.

10- جهت دریافت شناسه شبا از سایت بانک باید چه کرد ؟

با ورود به سایت بانک قرض الحسنه رسالت به آدرسwww.rqbank.ir و انتخاب شبا می توانید شماره حساب را به شماره شبا و بالعکس تبدیل کنید.

11- آیا شناسه شبای حساب مربوط به یک بانک دیگر را می توان از سایت بانک قرض الحسنه رسالت دریافت کرد؟

خیر- برای دریافت شبای شماره حساب هر بانک، مشتری باید به سایت همان بانک مراجعه کند . سایت بانک قرض الحسنه رسالت فقط شبای حساب های بانک قرض الحسنه رسالت را نمایش می دهد.

12- شماره های تلفنبانک چیست؟

24930 021

13- تلفنبانک چه خدماتی را ارائه می دهد؟

با وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور می توان خدماتی همچون دریافت موجودی حساب در لحظه، اطلاع از سه گردش آخرحساب، دریافت صورت حساب از طریق نمابر، تغییر رمز حساب، پرداخت قبوض خدماتی، دریافت شماره شبا، مسدود کردن حساب، دریافت شماره حساب از طریق شماره کارت، انتقال وجه از سپرده، ارسال فکس جزئیات پرداخت، لیست کارتها، موجودی کارت، مسدود کردن کارت، ارسال اطلاعات کارت، چک های صادر شده ، چک های عودت شده، لیست تسهیلات، جزئیات تسهیلات، قسط تسهیلات، ارسال اطلاعات تسهیلات دریافت کرد.

14- نحوه پرداخت قبض در تلفنبانک چگونه است؟

با وارد کردن شماره کارت، رمز دوم ، شناسه قبض و شناسه پرداخت در منوی پرداخت قبض تلفنبانک می توان قبض پرداخت کرد.

15- آیا از طریق تلفنبانک قرض الحسنه رسالت می توان وجه انتقال داد؟

خیر (فقط انتقال وجه داخلی می توان انجام داد )

16- برای تخصیص رمز دوم جهت استفاده از تلفنبانک باید چه کرد؟

رمز دوم رسالت کارت را از طریق منوی عملیات رمز دستگاه های خودپرداز بانک قرض الحسنه رسالت می توان اختصاص داد و در غیر این صورت با مرکز شبانه روزی امداد مشتریان به شماره 0214747 تماس بگیرید.

17- آیا قبض جریمه از طریق تلفنبانک قابل پرداخت است؟

قبوضی که دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت باشند، را از طریق منوی پرداخت قبوض تلفنبانک میتوان پرداخت کرد.

18- نحوه مسدود کردن کارت چگونه است؟

دستگاه خود پرداز ، همراه بانک و تماس با مرکز شبانه روزی امداد مشتریان به شماره 0214747 .

19- در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن عابر بانک رسالت جه اقداماتی باید انجام شود؟

در هر ساعت از شبانه روز از طریق همراه بانک و یا تماس با مرکز شبانه روزی امداد مشتریان به شماره 0214747 نسبت به انسداد کارت خود اقدام نمایید.

20- نحوه تخصیص رمز دوم به رسالت کارت چگونه است؟

دارنده کارت باید به یکی از خودپردازهای بانک قرض الحسنه رسالت مراجعه و با انتخاب منوی عملیات رمز یک عدد رمز پنج تا 12 رقمی انتخاب کند. همچنین می توانید با مرکز شبانه روزی امداد مشتریان به شماره 0214747 تماس بگیرید.

21- کد CVV2 و کاربرد آن چیست؟

کد CVV2 یک عدد معمولاچهاررقمی یا سه رقمی است که بر روی کارت شما ثبت شده است و جهت خرید اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

22- در صورت فراموش کردن رمز اصلی رسالت کارت چه اقدامی باید صورت گیرد؟

با مرکز شبانه روزی امداد مشتریان به شماره 0214747 تماس بگیرید.

23- در صورتی که رمز دوم رسالت کارت به علت ورود اشتباه غیرفعال شود، چه کار باید کرد؟

جهت فعال کردن آن با مرکز شبانه روزی امداد مشتریان به شماره 0214747 تماس بگیرید.

24- اگر کارتی که به علت مفقودی مسدود شده، پیدا شود، جهت فعال کردن مجدد آن چه اقدامی باید انجام داد؟

برای رفع انسداد و فعال شدن مجدد کارت باید با مرکز شبانه روزی امداد مشتریان به شماره 0214747 تماس بگیرید.

26- اگر کد cvv2 پاک شود یا ناخوانا باشد چه باید کرد؟

مشتری میتواند از طریق مراجعه به پیشخوان مجازی رسالت نسبت به درخواست صدور کارت المثنی اقدام نماید .

26- اگر کد cvv2 پاک شود یا ناخوانا باشد چه باید کرد؟

مشتری میتواند از طریق مراجعه به پیشخوان مجازی رسالت نسبت به درخواست صدور کارت المثنی اقدام نماید .

27- اگر کسی رمز اول رسالت کارت را فراموش کند چه باید بکند؟

با مرکز شبانه روزی امداد مشتریان به شماره 0214747 تماس بگیرید.

28- نحوه فعال سازی پیوند(پشتیبان) کارت چگونه است ؟

با مرکز شبانه روزی امداد مشتریان به شماره 0214747 تماس بگیرید.

29- امکان سوءاستفاده از کارت عابر بانک چگونه است ؟

اگر کسی شماره 16رقمی روی کارت + رمز دوم کارت + کد cvv2 تاریخ انقضاء کارت شخص دیگری را داشته باشد می تواند از موجودی حساب به راحتی برداشت کند. در این حالت باید به پلیس فتا مراجعه کرد .

30- نحوه وارد کردن تاریخ انقضاء کارت در صفحات پرداخت چگونه است ؟

بعنوان مثال اگر 01/1400 می باشد . در کادر سمت راست 01 و در کادر سمت چپ 00 نوشته شود.

31- آیا انتقال کارت به کارت کارمزد دارد؟

انتقال وجوه رسالت به رسالت کارمزد ندارد. اما کارت به کارت از رسالت به سایر بانک ها یا از دستگاه سایر بانک ها به ازای 10 میلیون ریال مبلغ 5000 ریال کارمزد دارد که برای مبالغ بالاتر، به ازای هر 10میلیون ریال مبلغ 2000 ریال کارمزد اضافه می شود و حداکثر مبلغ کارت به کارت30.000.000 ریال است که کارمزد آن 9.000 ریال میباشد .

32- مراحل درخواست کارت جدید در صورت مفقودی و یا فرا رسیدن انقضاء کارت چگونه است ؟

در صورت سرقت یا مفقودی و یا رسیدن تاریخ انقضاء کارت می توانید به پیشخوان مجازی رسالت مراجعه نمایید .

33- آیا امکان انتقال وجه به کارت های هدیه وجود دارد؟

خیر. امکان انجام انتقال وجه و شارژ مجدد هدیه کارت وجود ندارد.

34- مدت اعتبار رسالت کارت چند سال است؟

کارت های قدیمی سه سال و کارت های جدید پنج سال

35- چرا رمز دوم کارت کار نمی کند؟

ممکن است پنج بار به طور مکرر در سیستم رمز اشتباه وارد شده باشد و یا رمز تعریف شده تکراری باشد. در این صورت با مرکز شبانه روزی امداد مشتریان به شماره 0214747 تماس بگیرید.